Τροφές για Καλύτερο Ύπνο

Ο ύπνος είναι εξαιρετικά σημαντικός, αφού επηρεάζει άμεσα την υγεία μας, και η καλή ποιότητα ύπνου είναι απολύτως απαραίτητη σε όλες τις ηλικίες.
Η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει όχι μόνο τη διάθεση, αλλά και τις κινητικές μας δεξιότητες, την απόδοσή στην άσκηση, το ανοσοποιητικό σύστημα.

Υπάρχουν κάποιες τροφές που μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στην ποιότητα του ύπνου.
  • Χυμός βύσσινο

Είναι πλούσιος σε μελατονίνη, ορμόνη που βοηθά στη ρύθμιση του κιρκάδιου ρυθμού και προάγει τον καλό ύπνο.

  • Λιπαρά ψάρια

Διαθέτουν βιταμίνη Β6 η οποία είναι απαραίτητη για να παραχθεί η μελατονίνη. Επίσης περιέχουν βιταμίνη D και ωμέγα 3 ωφέλιμα λιπαρά οξέα, δύο στοιχεία που ρυθμίζουν τη σερετονίνη, μια ορμόνη που σχετίζεται με το πότε να κοιμηθούμε και πότε να ξυπνήσουμε.

  • Χλιαρό γάλα

Χρησιμοποιείται παραδοσιακά εδώ και εκατοντάδες χρόνια για την αντιμετώπιση της αϋπνίας αλλά και της υπερέντασης. Περιέχει συστατικά που συμβάλλουν στον ομαλό κύκλο του ύπνου όπως η τρυπτοφάνη, η μελατονίνη, η βιταμίνη D και το ασβέστιο.

  • Ξηροί καρποί

Περιέχουν μεγάλες ποσότητες μελατονίνης, όπως επίσης μαγνήσιο και ασβέστιο, δύο ιχνοστοιχεία που συμβάλλουν στη χαλάρωση των μυών αλλά και στη διαδικασία του ύπνου.

  • Μπανάνες

Είναι πλούσιες σε μαγνήσιο και κάλιο, στοιχεία που διευκολύνουν στη χαλάρωση των μυών.

  • Μέλι

Περιέχει μια θρεπτική ουσία που ονομάζεται τρυπτοφάνη, μια ορμόνη που σε βοηθά να χαλαρώσεις και δίνει στο σώμα σου το μήνυμα ότι ήρθε η ώρα για ύπνο.

×